27 Eylül 2011

Beylerbeyi'nde Düğün, Çeçenistan'da Futbol Maçı (1. Kısım)



Aylar öncesinden planlanan Güneydoğu Anadolu gezisi, gezinin yakın tarihine doğru bize bildirilen Gamze'nin düğünüyle, bir kez daha kaçırıldı.Bu kaçırdığım üçüncü güneydoğu gezisi olmakla birlikte, her seferinde hayırlısı deyip, bir sonraki seneye erteliyorum.Allah saklasın, Hasankeyf, biz kavuşamadan ebedi istirahatgahına kavuşacak.Zira Allianoi'un olduğu gibi...

Neyse sayın okur...Ertelenmeye alışmış güneydoğu gezisinin yanında, yazmayı ertelediğim 1. Kastamonu Fotoğrafçılar Buluşması ve Mısır gezisinin ardından üçüncü günlük yazım...Hali hazırda başlığı ve girişi yapılmış, yazmaya söz verdiğim Kastamonu Buluşması'nın ikincisi, önümüzdeki ay gerçekleşecek.Mısır gezisinin de ikincisi gerçekleşecekti ki, devrim oldu.Bir gün bu paragrafta ilgili yazılara bağlantı görürseniz, bilin ki tamamlanmıştır.Yüce Rabb'im hepimizi o günleri görenlerden eylesin, amin:)

Her çıktığım seyahatte başıma anlatılacak bir şey gelmesini istemememe rağmen, bu hafta sonu yaşadıklarımla bağlantı kurarak size, hayatın sırrını veriyorum.Herkes kağıt kalemi hazırlasın (diyerek yazıya ilgisiz başlayan okurun ilgisi çekilir).

KGS kartınızda limit yoksa, otobana girmeyin!!!Çıkışta doldururum, parasını verir başkasının kartından geçerim gibi, tembel ötesi bahanelerle uğraşmayın.Adam olun.Devlet bedava yol yapmış, oradan gidin.Hem vergisini veriyoruz, orası da paralı yol sayılır.
Özet geçiyorum:Limit 1.60 TL.Yol 3.75TL.Ziraat Bankası'na ait olan kartın dolum gişesi kapalı.Kart da satılmıyor.Diğer gişe memurunun önerisi şu:
*OGS'den geç, 10 gün içinde OGS al, alınca bu geçiş ücreti, yeni limitinden düşer.
-Ceza?
*Ceza da iptal olur.
-Başkasının kartıyla geçsem?
*O da olur.

Hemen birinden rica edilir.Görülür ki adamceğizin de Shell kartı var.Limit yok.Onun da derdi aynı.Ne yapacaksınız? diyorum."OGS'den geçeceğim" diyor gülerek.Başkasına sorup, onay alıyorum.Önce geçen iyilik meleğimin kartını alınca görüyorum ki, kart ikinciye geçiş vermiyor.Allahtan önce ben geçmemişim diyorum.Kalacaktı adamceğiz.Arkamdaki adamdan yol vermesini rica ediyorum.Al benim kartımla geç diyor.Yok diyorum, ben geçersem siz kalırsınız.Yapacak bir şey yok, OGS yolu gözüküyor derken, "kart lazım mı?" diye soran yağız Anadolu delikanlısı yetişiyor imdadıma.Fiyatın on beş TL olduğunu duyunca, "ben senden daha yağızım" diyerek bir pati, toz duman geçiyorum OGS'den.Sinyal, alarm, kıyamet kopuyor, sirenler çalıyor."Kaçak geçiş 148.50 TL" yazısı  yanıp yanıp sönüyor tabelada...
Sonuç, pazartesi günü itibariyle OGS sahibiyim...

Otobandan çıkıp, vergilerimle yaptırdığım yola adım atınca daha bir rahatladım.Yeni yol arkadaşım Sinem sayesinde Maltepe Kültür Merkezi'ne vardık.Gördük ki nikah kıyılmak üzere.Yerimizi aldık."Senden başka senden başka, sevemem ben hiç kimseyi" gibi eğlenceli şarkılar, türküler eşliğinde Gamze ve Cebrail'in nikahı kıyıldı.Maşallahtı, tebriklerdi, bi yastıkta kocayındı temennimiz.

Törenin ikinci kısmı, aynı gece Beylerbeyi'nden kalkacak olan gemide bir düğün...Eğlenceli olacağa benziyor.


İstanbul'da yaşıyor olsaydım, sanırım ben de böyle bir düğün isterdim.


Gemide düğün olayının en ilginç tarafı, istediğiniz zaman düğüne gelip, istediğiniz zaman terk edemiyor olmanız.


Düğünün ortalarında Gamze, Gamzeli'ğini yapmış, yorulmamak için konversleri geçirivermişti ayağına...



Belirli saatlerde belirlediği duraktan kalkıyor ve artık biz eve dönelim dediğinizde, İstanbul Boğazı'nın ortasında olduğunuzu hatırlıyor, manzaranın tadını biraz daha çıkarmakta sakınca görmüyorsunuz.


Düğünün karaya bağlı olduğunuzdakinden farkı yok.Yemek, içmek, halay, çiftetelli.Hepsi bu düğünde...




İşte bu da yeni sevgilim Leyla..."Leyla! Mecnunun olayım" desem de bu 18 aylık sevimli fıstık, başını şöyle bir kaldırmasıyla reddediyor beni.Kendisi Gamze'nin kuzeni oluyor.Şimdilik öpücük almayı başarmakla yetiniyorum=)














Alttaki fotoğraf da düğünün özeti niteliğinde...Olmazsa olmazım "ters ışık".




Düğünün sonunda Gamze'yi kıskandığımı itiraf etmeliyim.Gamze artık kırmızı VosWos'u olan biriyle evli...

0 yorum:

Yorum Gönder