25 Ekim 2009

Lubitel 2







2008 yılının Kasım ayı... 
Bolu Yedi Göller Bölgesi'ne bu makineyle gitmiştim. 
Lubitel 2... 
Nam-ı diğer Rus Lomo'su ya da Rus Lubitel'i.. 

Aslında planım hiç de öyle değildi, ama işler istediğim gibi yolunda gitmemiş, fotoğrafa merak sardığım için aldığım kompakt-D SLR karışımı (kimi D SLR Like; kimisi de kişiliksiz, arada kalmış makineler der) Fujifilm s6500 FD kod adlı :) makinemi (bundan sonra Fuji diye anılacaktır) bu geziye çıkmadan bir ay önce satmak zorunda kalmıştım.


Satma nedenim, D SLR makine almak için yaptığım araştırma sonucunda attığım ilk adımdı aslında.Fakat bu yola girerken attığım bu hızlı adım, arkasından geleceğini düşündüğüm diğer adımlar arasındaki en hızlısı olacak ve ilk D SLR makinemi yaklaşık bir sene sonra alacaktım.

Bu geziye de, herkesin boynumda asılı duran bu tarihi esere bakan dikkatli gözleri önünde çıkacak, ilk bir iki çekim sonra üzerimdeki bakışlara aldırmadan devam edecektim.Yine de göller arasındaki yollarda, yolumdan çevirip makinenin çalışıp çalışmadığını soranlar, filmlerini nereden bulduğumu soranlar, fotoğrafa yeni başlayan eşine Lubitel ile ilgili canlı manken üzerinde bilgi verenler, "bir dakika bir dakika, eşim daha önce Lubitel görmemiş, bakabilir miyiz?" diyenler, beni beraber olduğum gruptan biraz geri bıraksa da, aradaki mesafeyi çocuk gibi koşarak tamamlıyordum.Her ne kadar bu koşu, boynumdaki benden yaşlı bu ağır abiye yakışmasa da... 

Bu yolculukta kullanacağım bir de Zenit 122 vardı; fakat bu makineyle daha önce yaptığım denemeler pek de başarılı olmadığından, Lubitel'den daha genç bu Rus çocuğuna güvenmememe neden oldu. 

Son derece sevecen ve bir o kadar basit bir yapıya sahip bu Lubitel.Ama bu basitliğe göre oldukça iyi ve kaliteli fotoğraflar çekebiliyorsunuz.Benim şansım böyle bir makineye, yani verimli çalışanına sahip olabilmek.Yine internetteki bir ilandan bulduğum, günü geçmiş fakat sorunsuz baskı aldığım negatiflerin devamı olan Kodak ISO 120 filmlerden 6 makara çektim Bolu 7Göller'de.Makaralar 12 filmden oluşuyor.Toplam 72 filmden 60 tanesi sorunsuz çıktı.O gün hava kapalı ve difüze bir ışık vardı.Çoğu yerde ağaçlar üstümüzü şemsiye gibi kapatıyordu.f4,5 değeri, iyi bir değer olmamasına rağmen, çok da kötü kareler çıkmadı.Çıkan karelerin boyutları en az 15*15 ebatında baskılardı.Filmlerin ebatları da 6*6.

Makineyi kabaca tanıtacak olursam: 
Üstten bakarak netlik ayarlanıyor.TLR (Twin Lens Reflex) olduğu için asıl lensi yani alttaki lensi döndürerek netliği ayarlıyorsunuz.Birbirine bağlı dişliler yardımıyla, sizin gördüğünüz görüntüyü akratan üstteki lens de dönüyor. 
Diyafram 4.5-22 arasında değere sahip. 
Enstantane bulb,1/15'den 1/250'ye kadar ayarlayabiliyorsunuz. 
Otomatik çekim modu bile var.
Flaş bağlanıp haberleşebiliyor. 

***

 Flashback ile o güne dönüş: 
Kendimi birden gittigidiyor'da "Lubitel" ararken bulmuştum.Açık artırmada olanlardan bir iki tanesini izlemeye almıştım ve son vuruşu yapmak için bekliyordum.Çok uzatmayayım, 17.5 TL gibi gayet küçük bir rakama benim olmuştu bu efsane şey...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

makinenin filmini arıyorum ben de ancak ne diye arayacağımı bilmiyorum.

Unknown dedi ki...

Merhaba

Unknown dedi ki...

6x6 roll film olarak arayın

Yorum Gönder