29 Ekim 2009

MF LENSLER


AF lenslere o kadar çok para vermeye gerek yokmuşmuş...
Eski lensler zaten kendi teknolojisini tamamlamışmış...
Onları D-SLR makinelere uyduracakmışız...
Dijital çağda yeni hayatmışmış(www.mflenses.com A new life in a digital age)

Deneyerek göreyim dedim.Nasıl olsa elimde henüz tek bir lensim vardı AF olarak.O da Sigma 17-70 f2,8...
Analog bir SLR nasıl çalışır ve manuel ayarlarda nasıl çekim yaparım, merakıyla aldığım ve hevesim hızlı geçince, aldığım yere gönderdiğim Zenit 122 den arda kalan Helios 44-M-4 58/2 lens ile ilk denemelerimi yapmaya karar verdim.Fakat Helios M42 mount vidalı bir lens.Haydaa dakika 1, gol 1.Bu lens bu makineye olmaz kiii...Bunun dişleri var kiii
___________________________________________________________________________

Yeğenim bir gün babasının küçük Pekinez cinsi köpeğiyle, işyerinde oynar.Köpeğin dişlerinden biri kırıktır.Çalışanlardan bir seslenir:
-Dikkat et ısırmasın seni...
Ufaklık cevap verir:
-Isıramaz kiii, dişleri yok kiii...
___________________________________________________________________________



Bizimki de aynı hikaye, bizim lensin dişleri var ama yine de ısıramıyor :)Ne yapsak, ne yapsak...
Vakit kaybetmeden netten bir araştırma yaptım ve ebay den M42 vidalı lensi Nikon'a adapte etmeye yarayan bir adaptör aldım.Yaklaşık 12 günde elimdeydi.Posta yoluyla ulaştı.Aslında çok basit bir yapıya sahip.Anotlaştırılmış alüminyum malzemeden üzetilmiş, bir tarafı M42 diş çekilmiş, diğer tarafı da Nikon'a uyacak şekilde kamalaştırılmış.Aparatın dişli tarafını lense takıyorsunuz.Artık lensi makineye takabilirsiniz.Altta ilk fotoğraf lensin aparatsız hali.Diğeri ise aparat takılmış hali...



Lens makineye gayet iyi oturuyor.Fakat yine bir sorun vardı.Bu lenslerin arkasında bulunan bir pim sayesinde, diyafram halkasının diyaframı açıp kapatması sağlanıyor.Bu pim basılı değilken -ki bu da lens takılı değilken oluyor- diyaframın açık durması sağlanıyor ve diyafram halkası dönse de diyafram açılıp kapanmıyor.Lens vidalı makineye takılırken, mesela Zenit'e, bu pim makine gövdesine takarken basılıyor ve sistem sorunsuz çalışıyor.Nikon'un lens girişi daha geniş olduğundan bu pim içeriye doğru giriyor ve serbest kalıyor.Yani diyafram çalışmıyor, sürekli en açık değerde kalıyor.Bu değer Helios 44-M-4 için f2.Aslına bakarsanız portre lensi olarak kullanmayı planladığım bu lensi f2 değerinde kullanmak hiç de kötü bir fikir değil.

Bu sorunla karşılaşınca birden kafamda şimşekler çaktı ve elimde sorunsuz çalışabilecek bir lens daha olduğu aklıma geldi.Heyhat...Zaten o iyi lensi de, bu yöntemi keşfetmeden önce gittigidiyor'da 10 TL'den satmıştım.İşime yaramıyor ve sorunsuz çalışıyor diye.Sattığım o güzelim lens üzerinde A ve M düğmesi vardı ki, bu düğme tam da bu pimin görevini görüyor ve yandan elle müdahale edilebiliyordu.

Daha 6 ay öncesinde, elimde bulundurduğum bu iki lenste de bir sorun çıkacak ve ikisinin içini de açmak suretiyle kafamda kafa lambam ile, tamirini gerçekleştirecek ve artık MSN'de nickimi Heliosçu olarak değiştirecektim.Minicik tornavida ve vidaları yerine oturtmanın ve bu basit ama karmaşık yapıyı çözmenin gururuyla...
Yani bu pimi bastırmanın bir yolu olmalıydı.Daha önceleri kendime Heliosçu nickini takmış biri olarak, kafa lambası ve tornavidayı yerlerine yerleştirdikten sonra, lensin içini açıp incelemeye koyuldum.Pimin bastırdığı yere bir parça plastik sıkıştırıp, pimin bastırdığı mandalın o şekilde kalmasını sağladım.Artık pim basık kalmış ve diyafram her koşulda çalışıyordu.Tekrar lensi toplayıp adaptörü ve lensi taktım.Çektiği fotoğraflar aynı değerlerle Sigma 17-70 in çektiği karelerle aynıydı.Pek fırsat olmadığı için deneme karelerini gelişi güzel çektim.Daha iyi kareler çekince buradan paylaşacağım.


Benimki kaç santim öğrendim: http://bit.ly/i9jg9g, seninki kaç santim?

1 yorum:

Adsız dedi ki...

lens bir gün elimde kaldı, odaklama yeri 0,5te iken normalde içinde bir tırnak var ve bu daha ileri dönmesini engelliyor, bu tırnak yerinden oynamış sanırım farketmeden fazla çevirince lens kısmı önden fırladı, ben de heliosun içini açtım ancak diyafram yerini anlayamadım bir türlü nasıl çıkardığımı hatırlamıyorum doğru takamadım, şu an diyafram halkası ters çalışıyor, yani diyafram halksaını 2ye doğru getirdikçe kısılıyor 16ya doğru getirdikçe açılıyor, diyafram düz mantık oldu :) içinin fotoğrafı var mı? aradım ama bulamıyorum googleda nasıl olduğunu bağlantısının:) cevap gönderebilirseniz sevnirim:) mustafaumitkilincer@hotmail.com

Yorum Gönder